Standard organizacyjny teleporad

Zasady udzielania teleporad w NZOZ "Blamed"

W celu poprawy jakości usług medycznych w podstawowej opiece zdrowotnej oraz zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu medycznego w czasie epidemii SARS-CoV-2, wprowadzone zostały następujące zasady udzielania teleporad:

  1. Poradnia "Blamed" jest czynna od poniedziałku do piątku od godz. 08.00 do godz. 18.00.
  2. Rejestracja odbywa się osobiście, za pośrednictwem osób trzecich od godziny 08.00 oraz telefonicznie pod numerami telefonu: 34 327-03-78, 34 366-96-85, 798-336-346 od godziny 09.00.
  3. Po dokonaniu rejestracji lekarz POZ kontaktuje się z pacjentem telefonicznie w celu udzielenia teleporady w wyznaczonym terminie wizyty. W przypadku trzech nieudanych prób połączenia się z pacjentem teleporada jest anulowana i odnotowana w dokumentacji medycznej.
  4. Podczas teleporady lekarz potwierdza tożsamość pacjenta.
  5. Przeprowadza wywiad oraz analizuje jego dokumentację medyczną, ustala jednostkę chorobową i przekazuje zalecenia właściwego postępowania medycznego.
  6. Ocenia, czy teleporada jest wystarczająca ,by rozwiązać problem medyczny pacjenta.
  7. Jeżeli w trakcie teleporady lekarz stwierdzi konieczność porady lekarskiej w bezpośrednim kontakcie z pacjentem ustalony jest termin wizyty pacjenta w poradni (dzień i godzina). Pacjent jest poinformowany o takiej wizycie podczas teleporady.
  8. Z teleporady można skorzystać gdy:
    • Istnieje podejrzenie zakażenia SARS-CoV-2
    • W celu wypisania recepty na leki niezbędne do kontynuowania leczenia zgodnie z dokumentacją medyczną.
    • Wypisania zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia zgodnie z dokumentacją medyczną.
    • Wypisanie skierowania do poradni specjalistycznych.
    • Wypisanie skierowania na badania diagnostyczne.
    • Wydanie zaświadczenia o stanie zdrowia.
    • Korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu (nie dotyczy dzieci do 6 roku życia).
  9. Przez teleporadę u lekarza można uzyskać:
    • Zalecenia.
    • E-zwolnienie.
    • E-skierowanie.
    • E-receptę.
    • Zlecenie na test koronawirusa.
    • Sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli stan zdrowia będzie tego wymagał numer telefonu 112 lub 999).

Podstawa prawna : Dz.U z dnia 06.06.2022, poz. 1194.

Kontakt

ul. Henryka Sienkiewicza 4
42-290 Blachownia

Poniedziałek - Piątek: 8.00 - 18.00
Soboty, Niedziele, Święta: nieczynne

Telefony: 34 327-03-78, 36 366-96-85,
798-336-346

© NZOZ BLAMED Sp. z o.o.
Free Joomla! templates by AgeThemes

 Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.