Zasady udzielania teleporad w NZOZ "Blamed"
W celu poprawy jakości usług medycznych w podstawowej opiece zdrowotnej oraz zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu medycznego w czasie epidemii SARS-CoV-2, wprowadzone zostały następujące zasady udzielania teleporad:
- Poradnia "Blamed" jest czynna od poniedziałku do piątku od godz. 08.00 do godz. 18.00.
- Rejestracja odbywa się osobiście, za pośrednictwem osób trzecich od godziny 08.00 oraz telefonicznie pod numerami telefonu: 34 327-03-78, 34 366-96-85, 798-336-346 od godziny 09.00.
- Po dokonaniu rejestracji lekarz POZ kontaktuje się z pacjentem telefonicznie w celu udzielenia teleporady w wyznaczonym terminie wizyty. W przypadku trzech nieudanych prób połączenia się z pacjentem teleporada jest anulowana i odnotowana w dokumentacji medycznej.
- Podczas teleporady lekarz potwierdza tożsamość pacjenta.
- Przeprowadza wywiad oraz analizuje jego dokumentację medyczną, ustala jednostkę chorobową i przekazuje zalecenia właściwego postępowania medycznego.
- Ocenia, czy teleporada jest wystarczająca ,by rozwiązać problem medyczny pacjenta.
- Jeżeli w trakcie teleporady lekarz stwierdzi konieczność porady lekarskiej w bezpośrednim kontakcie z pacjentem ustalony jest termin wizyty pacjenta w poradni (dzień i godzina). Pacjent jest poinformowany o takiej wizycie podczas teleporady.
- Z teleporady można skorzystać gdy:
- Istnieje podejrzenie zakażenia SARS-CoV-2
- W celu wypisania recepty na leki niezbędne do kontynuowania leczenia zgodnie z dokumentacją medyczną.
- Wypisania zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia zgodnie z dokumentacją medyczną.
- Wypisanie skierowania do poradni specjalistycznych.
- Wypisanie skierowania na badania diagnostyczne.
- Wydanie zaświadczenia o stanie zdrowia.
- Korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu (nie dotyczy dzieci do 6 roku życia).
- Przez teleporadę u lekarza można uzyskać:
- Zalecenia.
- E-zwolnienie.
- E-skierowanie.
- E-receptę.
- Zlecenie na test koronawirusa.
- Sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli stan zdrowia będzie tego wymagał numer telefonu 112 lub 999).
Podstawa prawna : Dz.U z dnia 06.06.2022, poz. 1194.